Copyright © All Rights Reserved
Oplysninger til indstilling af dit TV
Netværk ID: 1
Frekvens: 402000 kHz
Symbolrate: 6875
Modulation: QAM 64
Planlagte afbrydelser i uge 22 + 23 + 24 + 25 + 26 (estimeret tid)
11/06 2024 - Manglende opdatering af hjemmeside.
Desværre har vi konstateret en fejl med hjemmesiden - nærmere bestemt opdateringen af denne side med "Kendte fejl i øjeblikket".
Det betyder at den opdatering der var lagt ud nedenfor pr. 01/06 2024 ikke er blevet uploadet korrekt til hjemmesiden, hvilket naturligvis er yderst beklageligt.
01/06 2024 - Opdatering af tidspunkt for planlagte afbrydelser.
DKTV er foran med opgraderingen og derfor er der nye planer for afbrydelserne nedenfor. Der kan ske ændringer i tidsplanen - vi beklager selvfølgeligt de udfald der måtte opstå, men håber på forståelse herfor.
Indtil videre ser den nye plan således ud:
27/05 2024 - Opdatering af tidspunkt for planlagte afbrydelser.
DKTV er foran i deres tidsplan, hvilket betyder at de tidligere annoncerede afbrydelser der blev meldt ud d. 29/04 2024 nu udføres allerede fra uge 22 og de efterfølgende 4+ uger.
Vi har modtaget en grovskitse fra DKTV med info om de forventede afbrydelser på adresserne rundt i byen - DKTV skriver således følgende:
I forbindelse med opgradering af distributionsnettet i Skodborg Antennelaug kan der på følgende datoer/adresser ( alle inklusive ) forekomme afbrydelser af tv og internet i tidsrummet 07.00-14.00
Planlagte afbrydelser i uge 25 + 26 + 27 + 31 + 32 (estimeret tid)
29/04 2024 - Vi har indgået en aftale med DKTV om opgradering af vores forsyningsnet.
Dette arbejde er foreløbigt planlagt til at skulle udføres tirsdage, onsdage og torsdage i ugerne 25 + 26 + 27 + 31 + 32 i tidsrummet mellem kl. 07.00 og kl. 16.00 hvor der vil kunne opleves korte afbrydelser, når der skal udskiftes komponenter rundt i vores anlæg.
Denne forvarsling bliver naturligvis fulgt op senere, når DKTV har detailplanlagt afbrydelserne. Her vil vi dele mere detaljeret information omkring afbrydelserne, ligesom vores samarbejdspartner ASOM-Net vil modtage info fra DKTV og dele disse som driftsinformation.
Opgraderingen skal sikre at vores forsyningsnet fortsat lever op til den standard der er nødvendigt for at vi kan levere TV og Internet signaler til medlemmerne.
Vi beklager naturligvis de gener opgraderingen måtte medføre, men håber på jeres forståelse.
Fejl på forsyningsnet til flere adresser i Skodborg
10/08 2023 - Vi har desværre en fejl på forsyningsnettet i Skodborg og dette vedrører flere adresser fordelt over hele byen.
Vores servicepartner DKTV er på opgaven og de har meddelt at der i forbindelse med fejlsøgning og fejlretning desværre vil kunne forekomme afbrydelser af signalet i kortere perioder mens de får lokaliseret fejlen.
Afbrydelserne gælder for både TV signalet samt på Skodborg Internet.
Vi beklager de gener dette måtte medføre for medlemmerne.
Ændring af mailserver - @skodborg-net.dk
04/07 2023 - Vi har været i gang med at ændre på opsætningen af vores mailserver der håndterer @skodborg-net.dk mailadresser.
Det betyder at du i perioden fra mandag d. 03/07 2023 omkring kl. 20.00 og frem til tirsdag d. 04/07 2023 omkring kl. 11.00 kan have oplevet at du ikke kunne sende mails, eller at du ikke har kunne modtage mails.
Ligeledes har vores webmail været påvirket, hvorfor webmail.skodborg-net.dk ikke har været tilgængelig.
Alle systemer skulle nu være opdateret og @skodborg-net.dk mailsystemet skulle køre igen. Skulle du opleve problemer bedes du kontakte vores support på 44 400 969
Som udgangspunkt vil afsendte mails blive forsøgt leveret flere gange - det betyder at ingen mails burde være forsvundet i forbindelse med omlægningen - hvis du venter på en vigtig mail som ikke er dukket op, så kontakt afsender og bed dem sende mailen igen.
Vi beklager de gener omlægningen måtte have medført.
Manglende lyd på DR1 - og måske andre kanaler.
16/04 2023 - Vi er her til eftermiddag blevet gjort opmærksom på at der enkelte adresser i byen hvor der er konstateret manglende lyd på DR1 - dette skulle efter sigende have stået på siden torsdagens afbrydelser.
Hvis du oplever problemer med manglende lyd - eller andre uregelmæssigheder på dit TV signal, eller på din internetforbindelse - beder vi dig kontakte vores support på 44 400 969
Du kan også forsøge at foretage en ny kanalsøgning på dit TV, for at se om dette skulle afhjælpe udfordringen med manglende lyd.
Planlagte afbrydelser d. 13/04 2023 mellem 07.00-15.00
12/04 2023 - Torsdag d. 13/04 2023 skal der skiftes udstyr i hovedstationen.
Det planlagte arbejde der skulle udføres i går, måtte desværre udskydes og derfor har DKTV meldt denne nye dato ud, hvor vi håber at udstyret kan udskiftes som planlagt.
Som tidligere oplyst vil der derfor kan der denne dag i tidsrummet fra kl. 07.00 til kl. 15.00 opleves periodiske afbrydelser og nedsat signalkvalitet.
Dette gælder både på TV signalet samt på Skodborg Internet.
Vi beklager de gener det måtte medføre for medlemmerne.
Planlagte afbrydelser d. 11/04 2023 mellem 07.00-15.00
04/04 2023 - Tirsdag d. 11/04 2023 skal der skiftes udstyr i hovedstationen.
Derfor kan der denne dag i tidsrummet fra kl. 07.00 til kl. 15.00 opleves periodiske afbrydelser og nedsat signalkvalitet. Dette gælder både på TV signalet samt på Skodborg Internet.
Vi beklager de gener det måtte medføre for medlemmerne.
Planlagte afbrydelser d. 22/09 2022 mellem 01.00-06.00
21/09 2022 - Vores fælles administration i ASOM-Net har meddelt at der skal foretages flytning og opgradering af forskellige forbindelser natten mellem onsdag og torsdag i det angivne tidsrum.
Det betyder at der vil kunne forekomme kortvarige afbrydelser i det nævnte tidsrum - og det vil berøre både internet og IP telefoni samt TV kanaler.
Vi beklager naturligvis de gener afbrydelserne måtte medføre - men håber som altid på jeres forståelse.
Strømafbrydelse i hele Skodborg - se opdatering
Opdatering kl. 11.15 - strømmen skulle nu være genoprettet og dermed burde der være signal på både TV og Skodborg internet igen. Skulle du mod forventning opleve at signalet på dit TV ikke fungerer - eller at du ikke kan komme på nettet vis din Skodborg Internet forbindelse, så kontakt vores support på telefon 44 400 969
16/08 2022 - Der er konstateret strømafbrydelse i hele Skodborg i dag kl. 09.40 - Norlys og N1 er på sagen og foreløbig status er at de håber strømmen er tilbage senest kl. 11.40
Planlagte afbrydelser fredag d. 05/08 2022 mellem 8-12
02/08 2022 - Vores servicepartner dktv skal foretage fejlsøgning på et forsyningskabel, da vi har nogle fejl på vores forsyningsnet.
Arbejdet er planlagt til fredag d. 05/08 2022 og udføres i tidsrummet mellem kl. 08.00 og kl. 12.00 og vil desværre medføre periodiske afbrydelser af signalet i det nævnte tidsrum.
De periodiske afbrydelser vedrører både tv signalet samt vores Skodborg Internet forbindelser.
Umiddelbart vil følgende adresser blive berørt af de periodiske afbrydelser:
- Trøjborgvej
- Skodborg Engvej
- Mølletoften
- Persillegade
- Skodborg Nørregade
- Rosenvænget
- Skodborg Møllegade
Vi beklager naturligvis de gener arbejdet måtte medføre, men håber på jeres forståelse.
Problemer med enkelte kanaler i fuldpakken...!!!
14/09 2021 kl. 16.30 - Vi har desværre lidt udfordringer med udfald af enkelte kanaler hos medlemmer der har fuldpakken.
Det drejer sig umiddelbart om TV2 Sport X, Viasat Golf, Viasat Nature, Nick Jr og MTV
Vi har teknikere på sagen og håber at vi snarest får lokaliseret (og ikke mindst udbedret) fejlen, så alle igen har adgang til alle kanaler.
Udfald i hele Skodborg - opdatering...!!!
26/11 2020 kl. 13.15 - Desværre trækker fejlretningen lidt ud.
Vi må desværre konstatere at det er en mere omfattende fejl der er årsag til vores udfald.
Der har været en større kortslutning i transformerstationen tæt på antennehuset, hvilket betyder at der pt. er større opbud af teknikere fra både N1 og Dansk Kabel TV på stedet.
De forventer at vi er tilbage med signal inden kl. 15.00
26/11 2020 kl. 12.00 - Fejlen er identificeret og kan henføres til et strømudfald.
Der er oplyst en forventet tidshorisont på ca. 1 time hvor signalet så gerne skulle være tilbage hos alle igen.
Udfald i hele Skodborg - både internet og TV er nede...!!!
26/11 2020 kl. 11.40 - Vi har desværre endnu engang udfald på signalet i Skodborg og det betyder at der ikke er signal til hverken internet og TV
Vores servicepartner Dansk Kabel TV er på sagen og vi håber at der hurtigt kommer styr på situationen igen og vi beklager naturligvis de gener det medfører.
Udfald i hele Skodborg - opdatering...!!!
24/11 2020 kl. 10.47 - Så skulle der igen være signal til både internet og TV
Vi holder det naturligvis under observation og skulle du opleve problemer med signalet, hører vi gerne fra dig - ring til os på 44 400 969 og tryk 2 for at komme til supporten.
Udfald i hele Skodborg - både internet og TV er nede...!!!
24/11 2020 Kl. 10.15 - Vi har desværre udfald på hele vores anlæg, så der er ingen adgang til hverkent internet (herunder IP telefoni) eller TV
Dansk Kabel TV er rekvireret og vi håber at de forholdsvis hurtigt får lokaliseret og udbedret fejlen - vi beklager de gener det måtte medføre og vil snarest muligt opdatere med mere info.
Opfølgning på udfald i dele af Skodborg d. 03/06 2020
03/06 2020 Kl. 19.55 - Så skulle der gerne være signal på hos alle medlemmer igen.
Det har desværre vist sig at den fejl der var skyld i at dele af Skodborg var uden signal i går, skyldes en større kabelfejl der er fundet her til aften.
Fejlen er nu midlertidig udbedret, og der er udsigt til at dette holder indtil Dansk Kabel TV har mulighed for at udskifte det berørte kabel der forsyner området omkring Rosenvænget, Mølletoften, Haderslevvej, Skodborg Vamdrupvej, Træskodal og Skodborg Møllegade.
Skulle I mod forventning opleve problemer med signalet, håber vi at I vil kontakte os så snart I konstaterer problemer - således at vi på den måde kan rekvirere Dansk Kabel TV
Vi beklager de gener de 2 udfald har medført - og når der skal foretages udskiftning af det berørte forsyningskabel, vil vi naturligvis melde dette ud i så god tid som muligt.
Tak for jeres forståelse.
Opfølgning på udfald i dele af Skodborg d. 02/06 2020
03/06 2020 Kl. 18.20 - Den fejl der blev konstateret på vores anlæg, med udfald i dele af Skodborg til følge, blev midlertidigt udbedret i går aftes.
Dansk Kabel TV har her til aften konstateret at den midlertidige udbedring ikke leverer den kvalitet vores anlæg skal have, og derfor at vi været nødt til at iværksætte en udskiftning af noget udstyr med kort varsel.
Således har Dansk Kabel TV desværre brug for akut at slukke for signalet her og nu - teknikerne håber at have signal på igen indenfor maksimalt 1 time.
Det drejer sig umiddelbart om signalet til Rosenvænget, Mølletoften, Haderslevvej, Skodborg Vamdrupvej, Træskodal og Skodborg Møllegade
Vi beklager naturligvis de gener det måtte medføre.
Udfald i dele af Skodborg d. 02/06 2020
Kl. 23.00 - Fejlen skulle være lokaliseret og udbedret, således at alle skulle have signal igen.
Hvis du oplever problemer med signalet, så kontakt os venligst.
Kl. 19.10 - Vi har modtaget fejlmeldinger omkring manglende signal - det drejer sig umiddelbart om Rosenvænget, Mølletoften, Haderslevvej, Skodborg Vamdrupvej, Træskodal og Skodborg Møllegade.
Dansk Kabel TV er rekvireret og deres tekniker er allerede på vej.
Mulige udfald på Skodborg Internet d. 02/08 2019
Vi har modtaget info om at der er mulige udfald på vores Skodborg Internet forbindelser her til formiddag - vi håber ikke det driller alt for mange.
Der er rekvireret tekniker fra Dansk Kabel TV
Udfald på TV kanaler søndag d. 23/06 2019
Der er her til formiddag desværre konstateret udfald på TV, Internet og IP Telefon i området omkring Rosenvænget og Skodborg Møllegade - det kan dog ikke udelukkes at der er fejl på andre adresser i byen.
Vi har tilkaldt tekniker fra Dansk Kabel TV og håber derfor at fejlen lokaliseres og udbedres snarest muligt - vi beklager de gener det måtte medføre for medlemmerne.
Udfald på TV kanaler onsdag d. 12/06 2019
Opdatering d. 12/06 2019 kl. 22.15
Teracom havde udfald på Åbenrå sender - den mangler strøm og deres generator startede ikke op. De har nu fået strøm på alle systemerne igen og kanalerne er i drift igen.
Vi har desværre konstateret udfald på en række TV-Kanaler her til aften. Det skyldes enten defekt antenne, eller defekt DVB-T modtage-udstyr. Vi er på vej onsite for at undersøge nærmere. Udfaldet berører følgende kanaler:
DR2
DR2 Syn
DR K
DR3 Syn
DR Ultra
DR1 Syn
Folketinget
Kanal Syd
TV Syd+
Vi beklager de gener dette måtte medføre og håber fejlen lokaliseres snarest muligt.
Kanalalomlægning tirsdag d. 15/01 209
I forbindelse med en ny aftale omkring TV2 News, flyttes denne fra fuldpakken til mellempakken - dette sker i løbet af tirsdag d. 15/01 2019
Det kan på nogle TV apparater være nødvendigt at foretage en ny kanalsøgning, for at man kan se TV2 News - se evt. vores guide til de forskellige TV apparater her
Afbrydelser lørdag d. 24/11 2018
Vi oplevede desværre en større afbrydelse af TV og internet lørdag d. 24/11 2018 da der var strømafbrydelse til vores hovedstation i ca. 1½ time i tidsrummet fra 14.59 til 16.30 - TV signalet var dog tilbage omkring kl. 16.00
Udfaldet kom i forlængelse af et planlagt strømarbejde, hvor vores nødgenerator planmæssigt overtog strømforsyningen til hovedstationen. Desværre viste der sig at være en fejl på overvågningen til vores backup generator, hvilket desværre resulterede i at vi oplevede dette udfald.
Vi beklager naturligvis de gener strømafbrydelsen måtte have medført og vi vil naturligvis bestræbe os på at dette ikke opstår igen.
Planlagte forstyrrelser i uge 40
Vi skal gøre opmærksom på planlagte afbrydelser i den kommende uge.
Tirsdag d. 02/10 2018 i tidsrummet fra kl. 01.00 - 04.00
Vi skal foretage en større opgradering af software i vores hovedstation og der vil forekomme afbrydelser af 5-10 min. varighed i det nævnte tidsrum.
Tirsdag d. 02/10 2018 i tidsrummet fra kl. 03.00 - 05.00
Vi skal også foretage opgradering af software på internetforbindelsen, hvorfor du vil opleve at du ikke kan få adgang til nettet via din Skodborg Internet forbindelse.
Opgraderingen forventes ikke at berøre medlemmer med fast IP adresse.
Vi skal naturligvis beklage de gener dette måtte medføre for medlemmerne.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
17/09 2018 - Fejl på visse Grundig TV apparater
20/09 2018 - Fejlen skulle nu være rettet...!
Vi har modtaget information om at der siden onsdag aften i sidste uge, åbenbart har været en mulig udfordring med visse Grundig TV apparater.
Fejlen skyldes en opgradering i en EPG-forsyning fra en kanaludbyder, og resulterer i at nogle TV apparater fra Grundig "låser" når man skifter TV-Kanal på apparatet.
Eneste løsning for at "åbne" for at kunne betjene TV apparatet igen, er desværre at tage strømmen fra apparatet, for på den måde at kunne få kontrol med TV apparatet igen.
Det er desværre ikke en fejl vi selv kan udbedre, da det skyldes en overordnet programfejl. Vi håber naturligvis at kanaludbyderen og Grundig i fællesskab får indkredset fejlen, således at denne kan blive rettet snarest muligt.
Vi beklager naturligvis de gener dette måtte medføre for medlemmerne.
10/07 2018 - Kommende afbrydelser grundet opdatering
Vi gør opmærksom på at der skal foretage opgradering af et fiberkabel.
Dette medfører at vi desværre må afbryde alle TV kanaler og arbejde er planlagt til torsdag d. 12/07 2018 i tidsrummet mellem 04.00 - 06.00
Vi beklager naturligvis de gener dette måtte medføre for medlemmerne.
Dernæst gør vi opmærksom på at der også skal foretages opgradering af vores infrastruktur.
Dette medfører at vi d. 25/07 2018 i tidsrummet mellem 03.00 - 06.00 vil foretage en række korte og enkelte lidt længere afbrydelser - vi forventer flg. afbrydelser
:
Vi skal beklage de gener dette måtte medføre for medlemmerne.
Der er en mindre risiko for at der natten til d. 24/07 2018 også skal foretages en softwareopdatering - dette vil muligvis medføre forstyrrelser også.
03/06 2018 - Prøvekanal mangler
Vi har konstateret at vores prøvekanal desværre er ude af drift.
Det er fejlmeldt til vores teknikere og vi beklager de gener dette måtte medføre.
Opdatering 04/06 2018
Canal Digital har ikke længere Travel Channel i deres udbud, hvorfor prøvekanalen desværre blev lukket ned pr. 31/05 2018 uden varsel til os. Vi arbejder på at finde en ny prøvekanal, og denne sættes i drift snarest muligt.
Indstilling af dit TV
Vi har samlet en guide til indstillinger af forskellige TV producenter her.
Klik på fjernbetjeningen.