Forstyrrelser

Vi leverer signalet...

Skodborg Antennelaug


Copyright © All Rights Reserved

Hvad gør du hvis du oplever forstyrrelser eller problemer med signalet?


Oplever signalforstyrrelser eller problemer med dit signal, undersøg da først om fejlen skyldes din egen husinstallation eller din stikledning, da du selv har ansvaret for at denne del er i orden. Du kan følge nedenstående tjekliste i din fejlsøgning:


Tjekliste til fejlsøgning:

Har du tjeklet at dit tv er indstillet på den rigtige indgang?

Et tv kan indstilles til at modtage signal fra forskellige kilder.

Oplever du sort skærm på et enkelt af husstandens tv-apparater, skal du tjekke at dit tv er indstillet til at modtage det digitale signal DVB-C.

Har du tjekket alle kabler fra første stik/antennedåse i huset og frem til dit tv?

Et dårligt, løst eller beskadiget kabel kan give manglende signal eller støj i billedet.

På digitale signalet,, kan du således opleve pixeleringer, hvor billedet brydes op i små blokke.

Har du prøvet at sætte tv-apparatet direkte til første antennedåse?

For at minimere fejlkilder i stik, kabler eller fordelere, kan du med fordel tilslutte et tv til den første antennnedåse i installationen.

Er dettte ikke muligt pga. afstand, skal du sørge for at tjekke tv-signalet uden andet udstyr tilsluttet (DVD-afspillere, harddiskoptagere o. lign.).

Har du tjekket eventuelle antenneforstærkere?

En antenneforstærker kan, hvis den er defekt, give manglende signal.

Ligeledes vil forstærkeren give manglende signal, såfremt den ikke er sat til 230V strøm.

Vær opmærksom på, at nogle antenneforstærkere har indstillinger, der bør foretages af en antenneoperatør.

Har du tjekket andre tv i husstanden?

Hvis du kun oplever dårligt signal på et enkelt apparat, skyldes fejlen formentligt et dårligt stik, et dårligt kabel eller en dårlig samling i din interne installation. Opleves fejlen på alle apparater i husstanden, skal du tjekke fra første stik/antennedåse, og du skal tjekke om eventuelle antenneforstærkere ER tilsluttet 230V strøm.

Har du spurgt naboen, om vedkommende også har problemer med signalet?

Det er en stor hjælp for os, hvis du spørger dine nærmeste naboer, om de oplever de samme problemer som dig.

Hvis de gør det, er der stor sandsynlighed for, at fejlen ikke ligger i din egen installation, og at vores serviceparner skal tilkaldes.


Fandt du ikke fejlen?

Så kontakt os venligst så vi kan fejlmelde til vores servicepartner Dansk Kabel TV - signalet skal naturligvis være i orden.